.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش ها به اظهارات خاتمی درباره شرایط سیاسی کشور

واقعا من نگرانم با تقابلی که در درون کشور ایجاد شده که باعث ایجاد توهم و شیدایی در یک سو و ایجاد نفرت در طرف دیگر شده است و دائماً هم از دو طرف به آن دامن زده می شود. از اصطکاک میان شیدایی بی‌حساب و نفرت فزاینده باید ترسید و به خدا پناه برد.به هر حال اصلاح‌طلبان که به نظام و جمهوری اسلامی پایبندند و در متن نظام جمهوری اسلامی حرمت و کرامت انسان ایرانی را می‌طلبند، به ایران نیز عشق می‌ورزند و خدمت به ایران و ایرانی را افتخاری بزرگ می‌دانند.

به گزارش آخرین نیوز ،اظهارات «محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران،که از هر دو طرف درگیر در مناقشه سیاسی دو سال اخیر در ایران خواسته است از ظلم هایی که بر آنان شده بگذرند و یکدیگر را عفو کنند.» با واکنش های متفاوتی همراه شد .

سید محمد خاتمی که در دیدار با جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و ایثارگران سخن می گفته با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفته است:«عقلا ساز و کاری را برای انتخابات در نظر بگیرند تا در آن حرف و حدیث نباشد. خدا می‌داند اگر چنین شود آرامش و ثبات و پیشرفت از هر جهت تأمین خواهد شد.»

وی افزود: «اگر ظلمی شده است که شده است همه بیاییم عفو کنیم و به آینده نگاه کنیم و اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می‌گذرد و آن وقت همه به آینده بهتر رو خواهیم آورد.»

سید محمد خاتمی گفته است: واقعا من نگرانم با تقابلی که در درون کشور ایجاد شده که باعث ایجاد توهم و شیدایی در یک سو و ایجاد نفرت در طرف دیگر شده است و دائماً هم از دو طرف به آن دامن زده می شود. از اصطکاک میان شیدایی بی‌حساب و نفرت فزاینده باید ترسید و به خدا پناه برد.

رئیس دولتهای هفتم و هشتم افزود: برخی از رفتارها دارد نظام را تضعیف می کند و چهره انقلاب و اسلام را زشت جلوه می‌دهد. ما می‌گوییم این جو مسموم درمان شود.

خاتمی افزود: چنانچه می‌بینید امروز دیگر فقط بحث اصلاح‌طلبان نیست و حتی می‌گویند مسائل انحرافی در جاهای دیگری است.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشته است: «به هر حال اصلاح‌طلبان که به نظام و جمهوری اسلامی پایبندند و در متن نظام جمهوری اسلامی حرمت و کرامت انسان ایرانی را می‌طلبند، به ایران نیز عشق می‌ورزند و خدمت به ایران و ایرانی را افتخاری بزرگ می‌دانند و القاء تقابل میان اسلام و ایران را امری انحرافی می‌دانند.»

وی با بیان اینکه «ما می‌گوییم خیلی بهتر از آنچه هست می‌شود کشور را اداره کرد» گفت: از روزی که نفت در ایران کشف شد که حدود یکصد سال از آن می‌گذرد، تاکنون حدود یک هزار میلیارد دلار پول از محل فروش نفت نصیب این ملت شده است که حداقل ۴۵۰ میلیارد دلار آن که نزدیک به ۵۰ درصد درآمد نفتی ایران از ابتدا تاکنون بوده است، در این پنج شش سال اخیر حاصل شده است. آیا به تناسب این درآمد وضع مملکت هم خوب است؟

محمد خاتمی افزود: رشد اقتصادی به شدت پایین آمده و حتی گاه منفی است. اشتغال وضع خوبی ندارد. تولید در همه عرصه‌ها لطمه فراوان دیده است. مگر می‌شود مدعی ایجاد دو و نیم میلیون شغل شد، ولی رشد اقتصادی پایین باشد. ایجاد دو و نیم میلیون فرصت شغلی مستلزم حداقل ۲۰ درصد رشد اقتصادی است.

برخی جریان های خبر مخالف دولت بشدت از این اظهارات انتقاد کرد ند و آن را مغایر با برنامه ها و اهداف جریان سبز عنوان کردند . بالاترین و بیشترین انتقاد و حمله به خاتمی در سایت های فیلتر شده شکل گرفته است .این سایت ها با تیترهایی چون "جناب خاتمی آشتی ای در کار نیست! " آقای خاتمی شرم داشته باش! "آقای خاتمی طرحی دیگر دراندازید"به انتقاد و حمله به خاتمی روی آوردندو با سخنان وی مخالفت کردند.
تریبون ها و جریان های مقابل اصلاح طلبان هنوز موضعی در این خصوص اتخاذ نکردند اما با توجه به تجربه واکنش تند به اظهارات خاتمی در خصوص تحولات منطقه بی گمان باید منتظر دور جدید انتقاد از خاتمی از سوی این افراد باشیم .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.